Du är här: Hem/Om oss/Servicedeklaration
Lyssna

Din trygghet – vårt jobb!

Vår uppgift är att ge dig som är medlem stöd och trygghet vid arbetslöshet. Vårt mål är att alltid ge god service och rättssäkra beslut. Vi arbetar efter värderingarna respekt, engagemang, delaktighet och ansvar.

Detta kan du förvänta dig av oss

  • Vår kunniga personal bemöter dig med respekt och engagemang.
  • Vi skickar alltid ett skriftligt beslut till dig inom fyra veckor från det att ditt ärende är komplett. Det gäller både en ansökan om inträde och om ersättning.
  • Vi har telefontid 9.00 till 16.00.
  • Vi erbjuder dig flera internettjänster där du kan:
    • fylla i dina kassakort och vissa blanketter.
    • skicka meddelanden till oss och få svar inom 24 timmar (vardagar).
    • ta emot information från oss.
    • kontrollera medlemsavgifter och skicka adressändring.
  • Vi tar emot besök på vårt kontor i Stockholm.

Hjälp oss att hjälpa dig

För att du ska kunna få rätt ersättning så snabbt som möjligt är det viktigt att du tänker på att:

  • noggrant läsa den information vi skickar till dig.
  • så snart som möjligt skicka in en ansökan som är komplett.
  • besvara våra frågor och brev snarast.

Hjälp oss att bli bättre

Vi tar gärna emot dina förslag och synpunkter som bidrar till att vi ger dig och andra bättre service. Du kan använda formuläret under Synpunkter för att skriva till oss.

Senast uppdaterad: 2017-03-19