Extra utbetalning fredagen den 2 december
För att så många som möjligt ska få sin ersättning den här veckan har vi en extra utbetalning på fredag. Vi behöver din tidrapport senast tisdagen den 30 november för att du ska kunna få ersättning fredagen den 2 december.
Ändrade telefontider
Från och med den här veckan arbetar vi i ett nytt handläggningsystem. Under en inkörningsperiod kommer vi fokusera på handläggning och därför ha öppet på telefon mellan klockan 13.00 och 15.00. Vi ber dig ha överseende med att det kan ta längre tid än vanligt att hantera ditt ärende och svara på frågor.
Det här är nytt i Mina sidor.

Månadsuppgifter

Från och med januari 2019 gäller nya regler för arbetsgivardeklaration på individnivå. De nya reglerna innebär att arbetsgivare och andra utbetalare ska redovisa skatteavdrag per person, för varje månad.

Syftet med de nya reglerna är att minska skattefusk och förbättra myndigheternas kontrollmöjligheter och effektivisera deras arbete, vilket även förbättrar servicen till enskilda.

Fördelen är att du i närtid kan se sina uppgifter och att vi lättare kan korrigera om något blivit fel. Vi hoppas också att införandet av månadsuppgifter i framtiden kommer att förenkla för de som söker ersättning genom att vi får uppgifter om inkomst direkt från Skatteverket.

De nya reglerna innebär att du inte kommer att få en kontrolluppgift från och med inkomståret 2019.

Från och med slutet av februari 2019 kan du se vilken ersättning och skatt vi har rapporterat in till Skatteverket.

Uppdaterad: