Ändrade öppettider
Måndagen den 5 och tisdagen den 6 juni har vi stängt. Vi öppnar igen onsdagen den 7 juni. Trevlig helg!
Här kan du se hur du ska göra om du vill begära ut eller lämna in handlingar den 5 juni.

Möt vår nya medarbetare – chattboten Lexi

Du hittar Lexi här på vår hemsida och när du loggar in på Mina sidor. Du kan ställa allmänna frågor om ersättning och medlemskap till Lexi. Lexi kan inte svara på frågor om specifika ärenden.

A-kassan vision avatar grön.svg

Lexi på hemsidan och Lexie på Mina sidor

Chatten följer inte med från hemsidan till Mina sidor. Om du har chattat med Lexi på hemsidan och sedan loggar in i Mina sidor och börjar chatta med Lexie där vet roboten inte vad du har frågat Lexi om.

Det här kan Lexi svara på

Lexi är ny på jobbet och lär sig hela tiden att svara på fler frågor. Skriv kortfattat och precist så underlättar det för Lexi att förstå vad du menar.  

Exempel på frågor du kan ställa till Lexi:

Tänk på att inte skriva personlig information, till exempel personnummer eller kontonummer, i chatten. Skicka ett meddelande i Mina sidor eller ring oss om du har frågor som kräver att du lämnar ut personuppgifter, som till exempel ditt personnummer.

Behandling av personuppgifter

Vi använder din ip-adress för att ta emot din fråga och leverera ett svar till dig. Det räknas som personuppgiftsbehandling. 

All behandling av personuppgifter i chattboten sker med stöd av ditt samtycke. Du behöver samtycka till personuppgiftsbehandlingen innan du kan börja chatta.

Publicerad: