Mina sidor
Du sköter enklast dina ärenden i Mina sidor. Du skickar snabbt och säkert in din månadsansökan eller tidrapport direkt på webben. Dessutom får du ditt beslut och därmed dina pengar snabbare. För att använda Mina sidor behöver du ha en e-legitimation.
Här väljer du inloggning beroende på om ditt ärende gäller din ersättning eller ditt medlemskap.
Här hanterar du din ersättning
- Ansök om ersättning
- Se din Att göra-lista
- Skicka in månadsansökan eller tidrapport
- Skicka in intyg
Här hanterar du ditt medlemskap
- Se dina fakturor
- Ändra betalsätt
- Avsluta medlemskap
- Ändra kontaktuppgifter
Behandling av personuppgifter
Här kan du läsa om hur vi behandlar dina personuppgifter och vilka rättigheter du har.
Vad är e-legitimation?
En e-legitimation är en elektronisk motsvarighet till en vanlig legitimation till exempel ett ID-kort. Du använder den för att legitimera dig på internet när du är i kontakt med myndigheter och företag. Du kan till exempel använda din e-legitimation för att sköta dina bankärenden, göra flyttanmälan, deklarera, anmäla vård av sjukt barn och mycket mer.
Så här skaffar du e-legitimation
Du som är internetkund hos en bank laddar ner e-legitimationen genom att logga in på bankens webbplats och följa de instruktioner som du får där.
Du kan också logga in om du har Freja. Freja är en av två statligt godkända e-legitimationer. Den är bankoberoende och fungerar även för de som har samordningsnummer.
e-legitimation.se
På sidan e-legitimation.se kan du klicka dig vidare till olika utfärdare av e-legitimation.
Om du har problem med din e-legitimation, kontakta din utfärdare.